Велосипедний шолом – ключова частина екіпірування спортсмена. Купувати його потрібно разом з велосипедом або навіть раніше. і точно до того моменту, як ви вперше вирішите сісти за кермо.  Тому що від ДТП та падіння ніхто не застрахований – навіть професійний велосипедист.

Правильно підібраний велошолом – це той, який зручний, не створює незручностей, підходить за розміром, подобається зовні та відповідає індивідуальному стилю їзди. Велошоломи бувають різні – а ми розповімо вам, як вибрати потрібну модель.

 

4 основних видів велосипедних шоломів

Щоб вибрати велосипедний шолом, потрібно орієнтуватись на стиль катання. За цим критерієм виділяють 4 основні типи цієї екіпіровки.:

а) шолом крос-кантрі – його також використовують для гірської та шосейної їзди;

б) шолом-котелок (підходить для BMX, стріт, дерт, даунхіл):

в) фулл-фэйс – повнолицевий шолом для екстремального катання;

г) шолом для гоночної та шосейної їзди.

Зупинимося на кожному варіанті.

 

Шолом для крос-кантрі

Найпоширеніший тип велошолому. Його використовують для їзди по шосе та гірських дорогах без елементів екстриму. Він легкий, добре вентилюється, оснащений козирком, який захистить від світла фар зустрічного транспорту, прямих сонячних променів, дощу та, найголовніше, бруду. У деяких варіантах козирок може бути знімним. Комплектація може включати додатковий знімний захист для щелепи.

Стандартна комплектація включає корпус, зовнішню та внутрішню оболонку, посилений каркас та козирок. Розмір може регулюватися за допомогою ремінця з пряжками та замку, повзунками або регулювальним диском. Усередині до корпусу липучками кріпляться поролонові прокладки, які посилюють захист та вбирають піт.

 

Котелок

Котелок – це велошолом для екстремального катання, стрибків на велосипеді. Його конструкція захищає віскі та потилицю, обличчя залишається відкритим.  Виготовлений із міцних матеріалів, тому важче, ніж шолом крос-кантрі, та гірше вентилюється. Але це дозволяє йому забезпечити більш високий рівень захисту.

Оскільки обличчя відкрите, на ходу можна випити води, перекусити, поговорити з кимось. Додатковий плюс – дихання не утруднене.

Його випускають у трьох стандартних розмірах (S-L). Регулювати розмір велосипедного шолома цього типу можна мінімально за допомогою м'яких прокладок. Але вони дозволяють забезпечити міліметрову різницю, тому до вибору розміру потрібно підійти дуже відповідально.

 

Фуллфейс

Самий «прокачаний» шолом для велосипеда: він передбачає агресивне, екстремальне катання – фрірайд, байкер-крос, швидкісний спуск. Його завдання – максимальний захист голови (включаючи обличчя) та шиї.

Зовні ця модель схожа на мотоциклетну, але набагато легша. Добре вентилюється. Особливість шолома – регулювати обсяг неможливо, тому правильно підібраний розмір грає вирішальну роль. М'які прокладки всередині забезпечують лише комфортне носіння, але не регулювання розміру. Важливо, щоб такий велошолом сидів дуже щільно, не бовтався, але при цьому не здавлював віскі. 

 

Шосейні та гоночні шоломи

Спеціальні моделі для змагань змагань. Вони дуже легкі, характеризуються спеціально аеродинамічною формою, щоб забезпечити мінімальний опір повітря під час змагання. У такому шоломі немає спеціальних отворів для вентиляції, але за рахунок конструкції та відкритої особи він не створює дискомфорту та утруднення дихання під час їзди.

 

Конструкція велошолому

Незалежно від типу велошолому, їх конструкція загалом однакова. Основні елементи наступні:

  • корпус. Для його виготовлення використовують спінені матеріали – наприклад, пінополіпропілен або пеностирол. Його основна функція – захисна, саме корпус «гасить» механічну силу удару під час падіння;
  • зовнішнє покриття – виконує захисну функцію, розподіляє навантаження при ударі рівномірно по всій поверхні шолома, дозволяє ковзати асфальтом, знижуючи силу удару. Також виконує естетичну функцію – на зовнішню оболонку наносяться дизайнерські малюнки;
  • ремінці та інструменти регулювання – забезпечують надійну фіксацію на голові та регулювання розміру шолома;
  • м'які прокладки – служать для комфортного носіння, надійної фіксації, іноді – для регулювання розміру;
  • вентиляційні отвори – покращують вентиляцію, охолоджують. Інакше у спеку голова може просто «спаритися». У жіночих моделях є спеціальні отвори для волосся;
  • протимоскітна сітка, козирок, що відображають елементи – необов'язкові атрибути, які забезпечують додатковий комфорт для їзди за різних умов.

 

Як часто міняти шолом?

 

Але це у випадку, якщо шолом не піддавався фізичному та механічному впливу. Якщо ви впали або потрапили в ДТП, і екіпірування прийняло удар на себе – змінюйте. Вона своє завдання вже виконала. Від механічного удару конструкція зазнає деформації. Навіть якщо зовні пошкодження майже непомітні, гарантії, що шолом «спрацює» наступного разу, ні.

 

Як вибрати велосипедний шолом за розміром?

Для того, щоб вибрати велошлем за розміром, потрібно виміряти коло голови. Вона відповідає розміру велосипедного шолома – дивіться таблицю нижче. Але в ній наведено універсальні розміри — у кожного виробника може бути своя розмірна сітка, і навіть один бренд для різних моделей може мати різні критерії поділу на розміри. Це важливо враховувати під час вибору.

 

Таблиця визначення розміру велосипедного шолома

Окружність голови, см

48

50

52

54

56

58

60

62

64

66

Розмір шолома

4XS

3XS

2XS

XS

S

M

L

XL

2XL

3XL

 

 

Для більш простої градації існують універсальні розміри: 

  • чоловічий — 54-61 см,
  • жіночий —  50-57 см,
  • дитячий — 46-57 см.

Але вони підходять лише для аматорського спокійного катання.

 

Перед покупкою шолом обов'язково потрібно поміряти. Вкрай важливо, щоб вам у ньому було дуже зручно, нічого не доставляло дискомфорту. 

Якщо катаєте взимку, враховуйте, що під шолом одягається спеціальна шапочка, і тому його розмір має бути трохи більшим.

Дуже важливо правильно вибрати велошолом для дитини. Зрозуміло, що діти швидко зростають і виникає бажання «купити на виріст», Але це невірно – у такому разі він не зможе виконувати свою основну функцію – захисну.

 

Як носити велосипедний шолом?

Шолом одягається під прямим кутом, надійно фіксується ремінцями та застібками. Козирок або корпус не повинен затуляти огляд.

Зазвичай шолом оснащений спеціальним регулювальним кільцем. Підкручуйте його повільними рухами, доки шолом не сяде надійно та зручно. Важливо, щоб він не тиснув, не стискав, але сидів  щільно. Зверніть увагу, що застібки повинні розміщуватись не на вухах, а під ними.

Але головне – носити шолом потрібно завжди. Навіть якщо ви вирішили  покататися на задньому дворі. Дисципліна вирішує!